Reading2C 村で 日本語和訳

 

※(  )の単語は教科書で確認しましょう。

 

Some children were playing in the village.

子供達が、村で遊んでいました。

 

(    ), Blue Demon came. He shouted. “(  )(  )of here,(  ) I'll hurt you!”

突然青鬼が来て「ここから出てゆけ、さもなければけがさせるぞ」と叫びました。

 

The children were afraid and (     ), “Help us!”

子供達は怖がって、「助けて」と泣き叫びました

 

Then, Red Demon came and shouted. “(    )(      )!”

すると赤鬼が出て来て、青鬼に「立ち去れ」と叫びました。

 

Blue Demon (        ) ,“Hit me .It’s OK.” Red Demon hit Blue Demon and Blue Demon (     )(     ).

青鬼は「私を叩いてくれ、大丈夫だから」と赤鬼にささやきました。赤鬼が青鬼を叩くと青鬼は逃げました

 

Thank you (    )saving us. You're very (      ) and (      ).

私達を助けてくれてありがとう。あなたはとても強く親切です。

 

Let's play together!” the children said.

一緒に遊びましょうと子供達が言いました。

 

They went to Red Demon's house and played together.

彼らは、赤鬼の家に行き、一緒に遊びました。

 

 

関連記事
スポンサーサイト
 カテゴリ
 タグ
None